MOX și Cinemobilul

Week-end-ul trecut au avut loc două festivaluri de muzică, unul mic (MÉRA World Music – aflat la prima ediție) și altul mijlociu: MOX. Să-ncepem cu cel mai mare 🙂

Pornit ca un eveniment restrâns, apoi ca un nou concept de party/festival, sub numele inițial de Măguri Outdoor eXperience, MOX își propunea să aducă oamenii în natură, aproape de pădure și de munte. În 2012, la prima ediție oficială a evenimentului au venit – după spusele lui Andrei Cioboată și Marius Bugeac – 5 artiști și 120 de persoane, adică prietenii prietenilor organizatorilor. La fel și în 2013: are loc tot o petrecere în aer liber, între prieteni, fără mediatizare sau promovare, pe principiul „din gură în gură”.

Abia în 2014, la ultima ediție din Măguri-Răcătău, MOX devine un eveniment oficial: cu parteneri media, promovare online și oameni noi, dispuși să iasă din Cluj ca să ia parte la un party în aer liber. Atunci apare și biletul de de intrare, la prețul de 30 de lei. Din 2015 evenimentul se mută la Buscat Ski & Summer Resort, Băișoara și se transformă într-un adevărat festival (și mai mult decât atât, o experiență) cu 2500 de vizitatori. Din acest moment, MOX se poziționează ca singurul festival cu obiectiv turistic, propunându-și să promoveze zone turistice mai puțin cunoscute din România.

La ediția din 2016, numărul de participanți a crescut de la 2400 la 5000 în cele 4 zile de festival, iar prețul biletelor early bid a fost 45 lei. Vizitatori unici au fost 2100, chiar dacă distanța a îngreunat logistica, atât pentru organizatori cât și pentru participanți. Locația a fost una superbă, la mijlocul distanței dintre Cluj și Oradea, de la Valea Drăganului mergându-se până la baraj. O prezență inedită a fost Cinemobilul condus de Tudor Baciu (un VW ca mașina misterioasă din Scooby Doo) care a proiectat desene cu Tom si Jerry, Courage the Cowardly și câteva filme românești, printre care și Usturoiul bloggerului clujean Radu Băzăvan aka Groparu.

Printre minusuri, că au fost și din astea, organizatorii au de îmbunătățit transportul, sonorizarea și zona de food. Închipuiți-vă peste 2.000 de tineri flămânzi după țopăială, care dau iama în porumbul Power și strâmbă din nas la cârnații reci; în rest, pe zona drink n-au fost probleme 🙂 Despre MÉRA – World Music Festival urmează un articol separat, că deja ne-am lungit cu MOX-ul.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s