Adio Lidl

Relația mea cu Lidl a început acum vreo 4 ani, când nemțălăii au deschis magazin pe o stradă paralelă cu a mea. Mult, nu-i așa? În mod normal, genul ăsta de amor durează maxim 3 ani, așa zic francezii (Beigbeder‎). Dar suntem comozi și luăm (prea) multe decizii din comoditate.

Ce m-a convins? Un amărât de cocean de porumb. Aveam pe masă (nu intraseră ieri în oală) doi porumbi românești, luați de la o tarabă. Așa că, văzând porumb polonez (!!) la Lidl, m-am mirat un pic, dar comoditatea a câștigat iar: ce să mai merg la taraba din colțul străzii, de unde mai luasem porumbi românești, unii mai reușiți, alții cu mai puțin lapte. Așa că am luat și doi știuleți polonezi, să-mi umple crăticioara.

porumb-1

Ei, așa s-a terminat relația mea cu prăvălia nemțească: seara asta, când am ajuns la cocean. Mirosisem că porumbul nu-i el chiar de lapte, dar l-am ronțăit indiferent, până am dat cu nasul de cocean, și mirosul lui mi-a amintit de porumbul ce-l sfârneam pentru porci, la țară, la bunici. Exact așa mirosea coceanul ăla, ca scos din coșer. Că avea sau nu aflatoxină, nu mai contează, e prea târziu, sper că l-am fiert destul. Dar știuletele ingerat m-a făcut să mă gândesc la toate porcăriile pe care le-am dat pe gât fără să mă intereseze proveniența.

Ce era așa de greu pentru Lidl să cumpere porumb autohton, la fel ca amărâții ăia care-l vând la tarabe (fiindcă nici ăia nu-s toți țărani, ci comersanți)? De-acum înainte, chiar dacă piața Mihai Viteazu nu-i cel mai curat loc de comercializare a produselor alimentare (și ăsta e singurul motiv pentru care o vizitez mai rar, de când m-am mutat în Dâmbul Rotund), am să fac mai des piața. Coceanul ăla de porumb mi-a deschis ochii. Dacă s-au zgârcit la un amărât de știulete de un leu, cum procedează oare cu alte produse? Așa că eu n-am de gând să le mai umflu conturile cu coșul meu zilnic. Comerț civilizat, de acord. Dar eu unul, o să mai intru pe la ei doar pentru chimicale (detergenți, șamd) și hârtie de șters la fund.

6 comentarii

  1. opantazi · Iulie 23, 2016

    Pana la un punct sunt de acord cu tine, dar ce garantie ai ca ce iei din piata e OK? Ce garantie ai ca legumele alea sunt romanesti si, mai ales, ca nu sunt imbibate de pesticide sau nu au fost crescute fortat? Intrebarea vine din partea cuiva care azi a avut nevoie de bonfaier ca sa taie niste rosii de „gradina”. Destul de moi pe dinafara, de plastic pe interior si fara gust…

  2. mariusoliviu · Iulie 23, 2016

    Am o piață mare, la care o să merg de-acuma constant, și o să mă uit de la cine iau. Ideea e că nici tu a doua n-ai să mai iei de la cine ți-a vândut roșiile, nu? Poți să te uiți de la cine cumperi, poți vorbi cu omul, să-l întrebi chiar de unde e, parcă nu-i așa de complicat 🙂 Chiar dacă-ți ia mai mult timp decât să umpli coșul de pe raft.

  3. Maria · Iulie 24, 2016

    Eu am returnat cas, la Kaufland ,cu mucegaiul de 2 degete pe el si mi s-a spus ca asa e la toate hypermarket-urile deoarece e valabil 24 ore.Oare la ei atata sta? Sa ne intelegem nu am cumparat cas cu mucegaiAsa ca acum iau si cas si oua de la magazinul din incinta Agronomiei si totul e OK.La piata ii scanez prima data si apoi ma duc la cine cred eu si chiar asa si fac,ii intreb de unde sunt.E adevarat ca fiind”o baba comunista”stiu cum aratau cei din pieti de pe vremea comunismului si imediat imi dau seama.pot face comparatii la mutrisoare.

  4. Pingback: de prin Ardeal | un fel de jurnal
  5. Pingback: Tradiționalism, globalizare și draculism în Ardeal | un fel de jurnal
  6. Pingback: Globalizare versus tradiționalism în Ardeal – cluj.buzz

Lasă un răspuns

