Certificări Google AdWords

Pentru a fi certificat de Google (ca specialist, ori ca firmă) trebuie să treci două examene, anume Noțiuni fundamentale despre AdWords și unul dintre Publicitatea în Rețeaua de căutare sau Publicitatea în Rețeaua de Display, la care trebuie să obții un anumit scor

Eu am găsit câteva cursuri din Programul Google Academy pe youtube, care-mi permit să iau și notițe în timp ce ascult. Trainingul este ținut de Gabriela Andrei de la Kondiment, partener al Digital Marketing Institute în Romania.

Noțiuni fundamentale AdWords

Care sunt avantajele publicității online? Targetarea, plata la click – pot vedea care anunțuri aduc conversii (completare de formular, potențial lead) și pot opri anunțurile care nu performează. 

Cum funcționează licitația AdWords? Plasarea anunțului într-o poziție superioară depinde de mai mulți factori: CPC-ul maxim, scorul de calitate și extensiile de anunțuri și formate. CPC-ul înseamnă cost per click și depinde de cuvintele cheie alese. Scorul de calitate este o estimare a performanței (de la 1slab la 10excelent, stabilită de Google) pentru cuvintele cheie, bazată pe: rata de click, factori de relevanță și calitatea paginii de destinație (conținut relevant, original, transparent și navigabil).

Prețul achitat, sau CPC-ul real, depinde de competiție (cât se licitează pe cuvintele mele) și de scorul meu de calitate. Rata de click a anunțului depinde de istoria click-urilor și afișărilor, dar și de rata de click anterioară a adresei URL afișate.

Examenele se susțin online. Dacă nu promovezi unul, trebuie să aștepți 7 zile pentru a-l susține din nou.

Examen Scor de promovare Limită de timp
Noțiuni fundamentale AdWords 80% 120 de minute
Publicitatea în Rețeaua de căutare 80% 120 de minute
Publicitatea în Rețeaua de Display 80% 120 de minute
Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s