Quo vadis, blogurile?

– Postezi prea des! am fost atenționat, prietenește.

– Bine-bine, dar nu asta-i ideea. Ăsta-i ritmul meu, îs mai pripit. Da’ nu conținutul primează?

– Cine crezi că poate urmări atâtea postări? Pune și tu maxim una, hai, două pe zi!

– Am zile și zile! Zile când pot scrie, altele… și prefer să merg pe prima impresie!

Peste două luni se face anul de când am început să scriu pe blog, și-aș vrea să trag o linie, ca să pot merge mai departe. În toată această perioadă nu m-au preocupat aspectul, sau organizarea fișierelor din wordpress – concentrat fiind pe conținut, pe care l-am considerat mai important. Astfel că primul gând a fost: să mut blogul/blogurile pe un site, pe care să nu-l mai scriu doar eu – în aceeași prietenoasă platformă wordpress, care să-mi permită să mă concentrez în continuare pe conținut. Apoi mi-am dat seama că nu (mai) vreau să mă joc, așa de-a blogul; dacă l-am început dintr-o slăbiciune personală (nu rețin nume de filme ori de actori, doar subiecte), l-am continuat grație semnelor primite de la amicii de pe facebook, care au aceleași preocupări ca mine și se uită cam la aceleași filme.

Așa că (încerc să) mă gândesc un pic mai departe, la o bibliotecă de filme. Era cândva un trend, pe când mai existau centre de închirieri casete video, apoi filme pe DVD, să ții pe un mic raft din bibliotecă CD-uri sau Blue-ray-uri. Acum, cu atâtea filme online, ideea asta a picat în desuet, iar biblioteca de filme este propria memorie. Pe care eu n-am de gând s-o încarc (nu pentru mult timp). Imediat ce văd un film, vreau să pot să-l descarc din memorie undeva online, ca să nu fie cazul să-l mai văd și a doua oară; sau, dacă va fi să-l revăd, să-mi pot compara impresiile cu cele inițiale, pentru că memoria se suprascrie.

Un site de bloguri de filme, sau măcar de topuri, cam așa cum este cinemagia.ro, ar fi ceva mai potrivit, ziceam. Nu chiar așa exhaustiv ca acela, ci un mix, mai degrabă – topuri și comentarii personale, la zi cu ultimele apariții; pentru ca atunci când vrei să vezi un film să-l poți alege repede, frunzărind impresiile celor care n-au nici un interes să promoveze filme pe motiv că se cred mari specialiști ori c-ar fi primit bilete gratis de la vreun multiplex.

Așa că aștept feed-back de la cititorii blogului: în ce direcție credeți c-ar trebui să se îndrepte / să evolueze dumnealui? Mă gândeam la un site gen bloguridefilme.ro pe care să aibă user (în baza unei recomandări de acces de la alt utilizator) fiecare cinefil interesat să-și păstreze acolo lista filmelor vizionate, ori pe care intenționează să le vadă. Un fel de ce-filme-vedem și comentăm-între-noi. Cum sună? Sau, alte propuneri – mai deștepte?

3 comentarii

  1. Movie Zone · Ianuarie 5, 2016

    suna bine, m-as abona la un asemenea site 😀

  2. opantazi · Ianuarie 5, 2016

    Un site de bloguri de filme e derutant si aproape imposibil de gestionat, dupa parerea mea, dar unul de topuri, nu. Cat despre chestia cu postatul „prea des”, subscriu. Scrii chestii prea faine si pline de substanta, care din pacate se pierd in avalansa de postari, ale tale si ale altora. De exemplu, ieri am reusit sa-ti citesc doar doua postari, restul s-a dus in eter, pur si simplu n-am avut timp fizic, desi as fi dorit. Banuiesc ca nu vrei sa li te adresezi strict cunoscatorilor, celor care citesc doar asta, ar fi foarte misto daca ai reusi sa le faci educatie cinematografica si sa le insufli dragostea ta pentru filme si profanilor… cum sunt eu. 🙂

  3. LG · Ianuarie 6, 2016

    Din cat am inteles, iti propui sa faci un fel de „booktopia” al filmelor? Daca da, suna bine! 🙂

Lasă un răspuns

