Și România va crește prin bun-simț și responsabilitate

card-avantajAșa sună reclama PETROM, de când a ales (cine, OMV?) să se implice în viața românilor (că profiturile se duc spre alte nații) finanțând numeroase proiecte (unu-i unul și două-s multe, trei – numeroase deja) de responsabilitate socială. Acesta o fi noul limbaj de lemn corporatist? Hai să zicem că prinde la șoferi.

Ia să vedem ce se-ntâmplă când mergi să-ți faci card la o bancă din România. Tre’ să aștepți, fiindcă sunt mulți alții – și altele – care vor același lucru. În fine, vine și rândul clientei noastre.

– Bună ziiiua!

– Bmda, luaț’ loc, mmh, tastează fătuța din back-ofiice.

– Poftim! îi aruncă ea o în cele din urmă o privire critică duduii care ocupă cam intimidată scaunul din fața ei, cu poșetuța așezată pe birou.

– Aș dori să-mi fac un card… îndrăznește împricinata.

– Debit, credit sau avantaj? țâșnește răspunsul profesionistei de după monitor.

– Știți, eu am un contract după care îmi vin niște bani, și-aș vrea să-mi pot achita cheltuielile…

– Contractul e-nregistrat la ANAF?

– Vai de mine, da’ cât am umblat după asta… începe duduia, apoi își revine, suspicioasă:

– De ce vă-nteresează?

Cu ce-o fi crezând „asta” că mă ocup? se plimbă o altă-ntrebare prin căpșor. Ar putea să-mi fie elevă, ia uite ce aaere-și dă… Aaaa, se indignează clienta în sinea ei, țuguind prudentă din botic și apropiindu-și genunchii.

– Poate doriți să beneficiați de cardul Avantaj! îi întinde un deget fătuca.

– Doresc decât să-mi fac plățile pe internet, că n-am timp să stau la ghișeie.

– Atunci card de debit! sugerează fătuca trăinuită.

Doamne, asta habar n-are ce vrea! îi fulgeră o sinapsă. Și ce cuconiță se ține!

– Domnișoară, eu știu decât că vreau un card cu care să pot face plăți. Cam cât durează la dumneavoastră să-l faceți?

– Cam… minim 30-35 de minute. Dar știți că nu puteți beneficia cu acesta de avantajele oferite de cardul Avantaj!

– Câât? Nu pot ca să aștept atât, mă-nțelegi, domnișoară! Încă treizecișicinci de minute? pune duduia mâna pe poșetă.

– Mi-nim! răsucește cuțitul în rană, încântată, fata.

– Oooo, nu-se-poate! Centrul Bucureștiului, calea Victoriei, anul doomii-cinci-spre-ze-ce, trei-zeci-șicinci-de-minute-e? se ridică poșetuța brusc, ofuscată

– Și nici nu puteți beneficia de beneficiile cardului Avantaj!

Toc-toc-toc-toc, se disting pașii clientei pe pardoseala băncii. Pentru că România va crește prin bun-simț și responsabilitate 🙂

Lasă un răspuns

