Comedy Cluj#7 day 2

comedy-cluj-2Așa cum mi-am propus din prima zi, încerc să iau pulsul festivalului în cât mai multe locații. Am o senzație de deja-vu, pân-acu: Comedy Cluj pare a copia rețeta TIFF, dar nu cred că face rău – din moment ce este una de succes. Atâta doar că nu se bucură încă de expunerea și implicit faima + spectatorii primului, fiind un festival de nișă. Exceptând Deschiderea festivă și proiecțiile speciale + Gala de închidere unde vin mulți invitați, n-am văzut decât vreo câțiva cinefili în sălile frecventate (20, maxim 50). E drept și c-am evitat cu obstinație festivismul și aglomerația, și aici nu mă refer doar la Gala de deschidere ci și la proiecția 2+2 din ziua 2 de la Cinema Florin Piersic, preferând să urmăresc Otravă pentru șoareci, un film din competiția oficială. Și nu am pierdut mare lucru: dacă de discursurile Galei de deschidere am înțeles c-ar fi fost destul de scurte și la obiect, despre 2+2 al lui Thomas Ciulei semnalele din public n-au fost chiar cele mai grozave.

otrovaSpre deosebire de TIFF, unde am avut alte criterii (în special filme românești și maghiare), ratând multe din cele aflate în competiție, la Comedy Cluj merg pe mâna lui Bogdan Beșliu și încerc să văd filmele selecționate. Până acum nu am fost nici încântat, dar nici dezamăgit – asta pentru că nici nu sunt un fan al genului: nu consider comedia un gen facil, dar cred că umorul veritabil trebuie să surprindă. Când anunți: Vorsicht, Witze! se pierde toată surpriza și-n plus, riști să mai și dezamăgești. Pentru a avea succes, comedia trebuie să mizeze pe ceva mai mult decât pe burlesc, umorul de situație sau de caractere: eu unul prefer ironia și auto-ironia ca forme ale umorului, pentru pot fi extrase firesc din cotidian și nu pretind mizanscenă. Despre filmul văzut în ziua a II-a a festivalului, Otrova na miskhi, mai multe aici.

Lasă un răspuns

