Ce-am remarcat din programul Comedy Cluj #7

studio-26În cele 9 zile de festival se vor proiecta 200 de filme și se vor juca 4 piese de teatru. O locație inedită (cel puțin pentru film) este Studio 26 de pe Piezișă sau Hányinger utca – pt. cunoscători.

Și pentru că acum 2 săptămâni a fost (pentru prima oară) ziua internațională a cafelei, să mă dau și eu mare că știu care-s cele mai cunoscute cafenele din oraș (chit că n-am călcat decât în două din ele): Yolka | La Cizmărie | Zorky Photo Cafe | Insomnia | La Port | Soviet | L’Atelier | Studio 26 | Bruno Wine Bar | Londoner.

comedy-clujRevenind la Comedy Cluj, festivalul se întâmplă, cum ziceam, în 4 cinematografe, 2 taverne și la Teatrul Național din Cluj. Sunt 8 filme înscrise în competiția oficială, subliniate cu galben în program. Mi-a sărit în ochi diversitatea: în prima zi după deschidere, un film bulgăresc – Otravă pentru șoareci – de urmărit după revelația de la TIFF, Lecția. De la ora 20 la Cinema City în Iulius. Apoi de la 21,30 la Victoria rulează filmul britanic Pentru țară și regină – prezentat în premieră la Cannes. Duminică un film australian – Escroc de meserie urmat de unul unguresc – Din motive inexplicabile – pe care l-am ratat la TIFF, dar cu siguranță am să-l văd de data asta..

ObywatelLuni se aglomerează programul: un film franțuzesc – Cerise, altul malaezian – Cei ce salvează lumea – și, surpriză maximă pentru mine, Cetățeanul, un polonez de Jerzy Stur – ora 20,30 la Cinema Florin Piersic. Mai enumăr și spaniolul O schimbare de linie ca să le bifez pe toate cele 8 din competiție. Și să revin la oile mele: pe Jerzy Stur l-am întâlnit în două din filmele lui Kieslowski. A jucat unul din frații (cel mare) din Decalog X, alături de Zbigniew Zamachowski, pe care l-a mai însoțit și în Trois couleurs: blanc. Și iată-l acum invitat special la Cluj, în calitate de regizor. Aștept cu mare nerăbdare să-l văd !

Lasă un răspuns

