Fals jurnal imobiliar

22Rămăsesem pe terasă cu fiul și cu nora proprietăresei. În vreme ce ei se tachinau, eu stăteam și mă întrebam la ce-mi trebuiseră investiții. Ați văzut ce greu e de găsit o chirie bună, și-o chiriașă de treabă, cum era a mea! Acuma, ia ghiciți, după ce le-am pus toate pe roate, cât de greu mi-a fost să stric tot?

Imediat ce termin de zugrăvit my old new home, primesc un telefon de la cumnatul meu:

– Auzi Mariuse, îmi spune el pe-un ton calm, vreau să te rog ceva!

– Știi că mergem în concediu 14 zile în Creta, cu ai tăi.

– Știu.

– Ce zici, poți sta zilele-astea la noi să supraveghezi o lucrare?

Cumnatul i-un tip serios, știe cum să pună problema: în așa fel încât n-ai cum să-l refuzi. Dar, atâtea zile? stau și mă gândesc după ce-nchid telefonul. Zile în care să plătesc chirie mai departe acolo? Aaaa, nu se poate. Când plătim chirie sau orice alt serviciu, noi vrem automat să vedem și folosința – să ne bucurăm de un beneficiu – altfel avem senzația c-am dat banii degeaba. De unde-atâta spirit capitalist, după abia 25 de ani? Sau, cum de nu realizăm atunci că și rezervarea unui bun sau serviciu costă? Cum nu mai avem nevoie de el – avem impresia că ne este inutil, chiar dacă-i doar o situație de moment, așa cum era și a mea, acum.

Odată zugrăvit apartamentul, priveam cu satisfacție: camera, chiar golită de majoritatea mobilierului (păstrasem doar un dulap și cele două canapele) începea să arate cumva. Imediat ce-am pus și covorul roșu cu perdelele vișnii, se-apropia de aspectul unui cămin primitor. Numai că vara, aglomeratul Cluj prinde a semăna c-o stațiune golită brusc de vilegiaturiști: studenții pleacă, iar taximetriștii – plictisiți – încep să le ducă dorul. Și-ți vine și ție, proprietar falit ori chiriaș, un dor de ducă…

Continuarea, în curând, pe catchy.ro

Lasă un răspuns

