Vecinica

V-am povestit ce dileme amorale m-au lovit, după închirierea apartamentului? Abia mutat, am realizat că, de fapt, fetele nu-s cele mai grozave chiriașe.

– Păi da, mă! spunea cu satisfacție Petrică, amicul din Cluj cu chiriaș francez:

– Tu n-ai știut? Fetele aduc băieți!

– Și ce, băieții n-aduc fete? nu mă lăsam eu, luându-i apărarea chiriașei mele.

– Auzi, da’… cine-i asta? mă întrebase puțin cam indignată vecina care îngrijea de flori.

– Nepoata unei profesoare, am încercat eu s-o-mbunez, știind că lucra tot în învățământ.

– Vin tot felul de oameni cu biciclete la ea, și uite: or lăsat urme de cauciuc pe pereți!

– Lăsați doamnă, că se curăță cu cârpa umedă, că de-aia-i spune vopsea lavabilă!

vecinicaCâtă vreme nu vin motocicliști, mă gândeam, e-n regulă 🙂 Cel puțin în Clujul de azi, hipsterii sunt noii rebeli, iar singurul mijloc de locomoție acceptat în rândurile lor este bicicleta cu cadru fix. Iar chiriașa mea avea o bicicletă foarte frumoasă pentru care – sincer – o cam invidiam.

Mi-am amintit de aceeași întrebare pusă de-o altă vecină, tot învățătoare – șefă de scară – când lângă noi se mutase o vecină tânără, cu Matiz. Toate bune, nimeni-nimic, până ce vecinica-și schimbă Matizul c-un Renaut Megane, nou.

– Cine-i asta? începe să mă ia la-ntrebări șefa de scară

– Nu știu, o tânără… bâiguiesc eu cam cu musca pe căciulă, căci între timp aflasem câte ceva.

– Da’ cum își permite ea așa mașină? începe a despica firul în 4 vecina

– De dumneata nu zic nimic, știu că ai firmă, dar ea? La nici 23 de ani – sau cât are – din ce fel de bani își poate ea cumpăra așa mașină?

– Ei, lăsați, doamnă, că vă vine rândul și dumneavoastră.

Știam că-n vreme ce noi, muritorii de rând, ne duceam viața pe drumuri, în mașini e drept ceva mai bune ca ale altora, alții-și construiau case, ori acelea costă bani, nu glumă! O casă greu se cumpără dintr-un salariu, în vreme ce rata unei mașini încape, cel puțin matematic, în bugetul unei familii. Și mai știam eu câte ceva despre vecinică: dar despre asta, altă data.

Lasă un răspuns

