La mulți ani? de ziua ta

1Deci na, ca de-obicei, am început pe românește, am divagat și n-am terminat. Am zis de nepoțica mea a cărei zi e-n fiecare zi, am zis de mine și de-angoasele mele onomastice, da’ nu am zis deloc ce trebuia zis. Poate pentru că nu s-a prins nimeni, sau aproape nimeni (cu excepția persoanei care mi-a inspirat scriitura de față) despre cum stă treaba. Pariez că la aniversări de-astea, cu mari așteptări, toți aveți o senzație suspectă, cum că faceți un (prea) mare circ sau că tocmai de ziua noastră, la aniversarea ei – ni se joacă o mare festă.

Adicătelea: în vreme ce nu mai prididim să desfacem cadouri ori să suflăm în tortul ăla cu tot mai multe lumânări, cineva este mai emoționat decât noi de toată tărășenia. De regulă e chiar persoana care a comandat tortul și în general, a dus tot greul organizării. Cineva care-și șterge discret o lacrimă la marea noastră aniversare. Păi da: e mama. De fapt, ea merită toate felicitările și toată laudele pe care le primim, aiurea, de ziua noastră.

Noi cam ce merit am avut în această zi pe care o aniversăm cu mare tam-tam: că ne-am foit până atunci la ea în burtică, până când, cu desfacerea oaselor bazinului ori cu cezariană, am ieșit și-am țipat? Ori că mai apoi, am fost cuminți și am păpat tot, nu? Dup-aia, că am cerut haine și bani de buzunar, un mic șantaj – ca să luăm note bune la școală, cică.

Nu credeți c-ar fi cazul să lăsăm de-o parte tot circul? Și de ziua noastră să-i sărbătorim pe oamenii care merită felicitați pentru ce suntem noi acum: buchetul de flori este al mamei, cadourile – măcar acuma, spre maturitate – să le împărțim ei și tatei. Să ținem sărbătoarea asta în familie și să petrecem o zi doar cu ei, cu părinții.

Să ne amintim, măcar de ziua noastră, să le mulțumim.

Lasă un răspuns

