Viața bate filmul?

Sedus de viziunea unui fantastic orășel de munte (aka Brezoi) descris de un prieten al său, doctorul Serafim, regizorul Silviu Purcărete îi cere acordul să-l înregistreze – după care face un scenariu de film. Denumită inițial Povestiri din Brezoi, creația debutează cu o vizită la Vâlcea, după care medicul îl duce pe Purcărete la Voineasa, iar regizorul înregistrează mai multe povestiri, le transcrie și apoi le corectează împreună cu prietenul său.

Dragoș Serafim era un medic cu spirit de observație ascuțit, tipic unui bun povestitor. Reușea să surprindă partea frumoasă a personajelor, dar reținea și latura suprarealistă a poveștii. Semăna fizic cu actorul Teatrului Maghiar din Cluj, Áron Dimény. Ecranizarea scenariului, care are loc în 2012 – Undeva la Palilula – după moartea doctorului Serafim, modifică scenariul inițial, ca și denumirea localității – Palilula fiind undeva în Dolj.

La vizionarea în premieră din Râmnicu-Vâlcea, prietenii doctorului Serafim (propus a fi numit post-mortem, cetățean de onoare al localității) îi spun fiului său, inginerul Dragoș Serafim jr:

– Nu se poate măi, ăsta nu-i taică-tu! Cum ai dat voie să se-ntâmple așa ceva? și-l suspectează că ar fi colaborat cu regizorul la terfelirea memoria doctorului.

“M-am trezit acuzat pe nedrept de prietenii din copilărie că aş fi autorizat această versiune reprobabilă pentru bani, când eu nu mi-am dat acceptul nici pentru povestirile adevărate relatate de tatăl meu şi preluate în majoritatea scenelor din film” – declara el presei vâlcene. Așa se ajunge la situația în care inginerul intentează regizorului, casei de filme Libra și Transilvania film un proces. De la Cluj, acesta se mută la București, unde au sediul pârâții. Inginerul aduce ca probe articole din ziar despre tatăl său, în paralel cu secvențe din film, acuzând denigrarea personajului.

Simțindu-se nedrepățit, nu ia în considerare argumentele lui Purcărete: viziune artistică, așa am gândit-o, considerându-le evazive. Bine-bine, dar atunci de ce ați folosit numele tatălui meu? nu înțelege el. Și dacă tot l-ați folosit, de ce n-ați păstrat personajul așa cum l-ați cunoscut, de ce-a trebuit să-l faceți să apară drept bețiv și curvar? cerând daune de 600.000 euro, mai ales că după acea premieră, spune el, nu s-a mai auzit nimic de titlul de cetățean de onoare al Râmnicu-Vâlcii (totuși, municipalitatea i-a atribuit unei străzi numele cunoscutului medic).

Avocatul lui Dragoş Serafim jr, Călin Stegăroiu, susține că producătorul filmului ar fi refuzat o mediere: “Ne-au tratat inexplicabil cu detaşare. Au răspuns la invitaţia la mediere că problema s-a tranşat deja. Clientului meu i s-a spus doar că filmul este o ficţiune. Numai că personajul principal este identificat fără dubiu în persoana medicului vâlcean Dragoş Serafim”, declara Stegăroiu pentru oradestiri.ro.

Medicul Dragoş Serafim a debutat odată cu Marin Sorescu, citind nuvele umoristice la Cenaclul Literar al revistei Luceafărul, patronat de Eugen Barbu. A și scris, publicând mai ales tablete – o colecţie de perle, în publicaţii locale precum Curierul Vâlcii, şi două cărţi: Cartea de la Saint Macaire, Din ţara lui Anton Pann. L-ar fi cunoscut pe regizorul Silviu Purcărete, cu care a dezvoltat o relaţie de amiciţie, la o manifestare culturală din Râmnicu-Vâlcea. Acum, între urmașul său și regizor este altceva.

Aparent, totul a pornit de la pasiunea celor doi prieteni pentru literatură și film… Ce va ieși de aici: viața bate filmul, sau poate, undeva la Palilula…?

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s