Politicile filmului – o continuare

despre filme și cărți

Coperta_Politicile_FilmuluiAcum că avem o „școală de film” românească (și aici mă refer la Noul val, nu la UNATC, despre care voi pomeni cu altă ocazie), se naște și primul val mai coerent al criticilor de film. Până la acest nou val, vocile singulare ale criticii de film afirmau răspicat că nota dominantă a filmului românesc este mediocritatea (Mircea Dumitrescu – O privire critică asupra filmului românesc, 2005) și că nu era vorba de o situație de conjunctură (comunistă) ci de una obiectivă. Cauzele abundenței de clișee în filmul românesc ante 2005 ar fi fost absența unor personalități creatoare care să-i asigure suportul estetic și deficitul de moralitate al oamenilor de film (pentru că mai putem numi fenomenul – industrie cinematografică).

Această încercare de coerență, de articulare a mai multor voci, este întreprinsă de către criticul de film, lector universitar Andrei Gorzo, receptat mai ales după publicarea la Humanitas a…

Vezi articol original 937 de cuvinte mai mult

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s