lirisme

Cremeșvar nemâncat de dimineață

trebuie să recunosc, m-am trezit într-un fel
pe urma serilor cu abodnaru și alte vorbe
toate cuvintele mi-s coafate de musai
înainte să iasă la aer din pălării
ca niște domnișoare, cu ci

ca dovadă, am primit 5 cărți și încă vreo câteva străzi
pe care trecusem acum câteva sferturi de veac
nici nu mai contează câte, odată-ncepute…
or să mi-ajungă vreo lună și-o să dau și extemporal
pe care-o să-l pic cu brio ca de fiecare dată

încă nu știu dacă să mănânc și să plec sau să mă-ntorc
să-mbrățișez perna cu-amintiri nelasate de femei
doar că mi-e mai dor de tine decât de trecut
și-o să-mi fie și de-această dimineață
dar și de dimineața de mâine
și mai ales de cea de poimâine

Timișoara – dimineața zilei de 24 aprilie 2015

Auto-șantaj sentimental

o-ntoarcere din vestul trecutului tău
(un drum făr` așa-zisa vamă)
i-o bișniță cu propriile sentimente
din care rămâi cu reclama țigărilor
trase de-altcineva, la foc automat
și-amintirea inscripțiilor de pe berile
golite odată cu-amintirile voastre

alții păreau să fi vrut a mai sta
în vreme ce altele – că vor să pleci și să vii
când colo, dorințele tale erau cu dus-întors
fiindcă aveai pe-atunci proprii, rectilinii
netrasate și neuniforme,
straniu de evazive trasee
a căror plasă o-ntindeai deja

Cluj-Napoca – 25 aprilie 2015

Lasă un răspuns

